Som Baťa, dokážem to!

03.01.2023

Som Baťa, dokážem to!

Tomáš Baťa, veľký človek s veľkými cieľmi. Nebál sa snívať a meniť svoje sny na skutočnosť.

Biografia Jozefa Banáša o slávnom továrnikovi zo Zlína, Tomášovi Baťovi je výnimočná kniha. Kniha Som Baťa, dokážem to! Zlomila rekord. V januári 2022 autor prišiel s informáciou, že dovtedy sa predalo viac ako 20 000 kusov. A takýto úspech nemal len tento román, ale aj Baťove topánky. To, ako to všetko vzniklo, čo znamenalo meno Baťa už v bývalom Československu, to všetko aj omnoho viac sa dočítate v tejto fascinujúcej knihe.

Meno Baťa bolo symbolom človeka, ktorý svojím životom pretváral životy iných. Bol síce tvrdý a nekompromisný, ale bez toho by nedosiahol to, čo vytvoril.

Tomáš Baťa dokázal neuveriteľné veci, každá prekážka bola neho výzvou, ale hlavne nikdy sa nevzdal. Vedel si vyberať ľudí, tvrdo pracoval na sebe ale i na tom, čo chcel dosiahnuť.

Banášova kniha je životopisné dielo o veľkom mužovi, akým Tomáš Baťa nepochybne bol. Priznám sa, že okrem toho, že vyrábal topánky, som o ňom až tak veľa informácií nevedela. A vďaka tejto knihe som sa aj veľa dozvedela. A fascinuje ma to doteraz. Kniha je písaná povestným banášovským štýlom, ide do detailov, čo sa najmä historického a spoločenského kontextu týka. Občas ma to vyrušovalo, keď zakaždým autor potreboval ozrejmiť aktuálnu spoločenskú alebo ekonomickú situáciu, ktorá súvisela so životom Baťu. Aj preto má kniha nemálo strán. Ale je hodnoverná a pôsobí na čitateľa trochu učebnicovo. Ale popritom všetkom má pútavú formu a hlavne dôležitý obsah. Život Tomáša Baťu bol nesmierne zaujímavý a motivujúci.

Cieľom jeho práce bola služba, služba zákazníkom. "Obuvník pracuje na topánke len zdanlivo, on pracuje na sebe." Čítať o tom, ako začínal Tomáš Baťa, ako postupoval pi uskutočňovaní svojho sna, bolo niečo výnimočné, zážitkové. Už teraz rozumiem tomu nadšeniu, s ktorým si Banášovu knihu o Baťovi zákazníci kupovali a nebolo ich málo. A som naozaj rada, že som si ju kúpila aj ja a že nestála len v poličke. Popri všetkých tých recenzákoch som si na ňu chcela nájsť čas a prečítať si ju. Vytvoriť si obraz o živote podnikateľa Baťu: "Verím, že dielo dobrého podnikateľa nezanikne, ak investoval do ľudí."

Ja vám knihu Som Baťa, dokážem to! Od Jozefa Banáša vrelo odporúčam. Prečítať by si ju mal naozaj každý. Lebo môžeme byť právom hrdí na Tomáša Baťu, ktorý bol hneď po Masarykovi druhým najznámejším Čechoslovákom vo svete. Baťov sen o tom, že raz bude obúvať svet sa stal skutočnosťou.  

terezkine-citanie.webnode.sk
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky