Sladký život s vôňou škorice

04.12.2022

Tretie pokračovanie o pekárni s vôňou škorice vyšlo takmer po roku od vydania druhej knihy, čo spôsobilo že rozpamätať sa na predošlé časti nebolo ľahké. Ale vrátiť sa do očarujúceho švédskeho mestečka Halleholm teraz pred Vianocami padlo úplne vhod.

V tomto malom mestečku pri pobreží Baltského mora žijú dve rodiny, ktoré sa nemali vždy v láske. Ale to sa zmenilo, keď sa do Švédska vrátila Lovisa a otvorila pekáreň po svojom starom otcovi. Lenže niekto jej pri tom hádzal polená pod nohy, ako sa hovorí. Problémy s podnikaním a pekárňou jej pomohli zvládnuť miestni obyvatelia, ktorí si jej podnik tak veľmi obľúbili, že si doň nechodili len pre kávu a koláče, ale stal sa miestom na dôverné rozhovory a časté stretnutia medzi priateľmi. To sa stalo v prvých dvoch častiach. Obzvlášť druhá kniha Zimné kúzlo ma viac rozľútostila. A tak som si vravela, čo ešte môže autorka pridať do knihy, aby nás čitateľov zaujala. V tretej časti sa schyľuje k romantickej svadbe hlavných postáv a už vieme, že čakajú prírastok. Ale... ani oni nemajú úplne dokonalý rodinný život.

Keď som brala do rúk tretie pokračovanie, tešila som sa na tú nezameniteľnú švédsku atmosféru a zaujímavý dej. Ale s prvou tretinou knihy som sa dosť natrápila, dokonca som bola sklamaná, že to autorka takto pokazila. Lebo: dej bol rozvláčny, nič sa tam dokopy nedialo okrem Lovisinej túžby kúpiť stánok s vaflami. Po tak dlhej pauze mi už životy postáv neboli vôbec blízke, a ja som si v duchu vravela, že toto autorke veľmi nevyšlo. Ale našťastie prišiel zlom, a mňa už samotný príbeh pohltil natoľko, že som nevedela prestať čítať. Konečne, toto bola tá dobrá Ruth Kvarnstrom-Jones.

Popri hlavnej dejovej linke s Lovisiným príbehom sa mi rovnako páčil aj príbeh jej sestry Johanny, ktorá žila roky v New Yorku so svojou rodinou. A ktorá sa vracia domov, do Švédska, aby skúsila šťastie v Kráľovskej švédskej opere ako flautistka. Páčilo sa mi, že autorka venovala každej z troch dcér Lindegrenovcov jednu časť. Zatiaľ čo prvá bola najmä o Lovise, druhá o najmladšej Cecilii, tá tretia sa sčasti venovala najstaršej Johanne.

Táto časť mala svoje slabšie aj silnejšie stránky, boli momenty, kedy som chcela knihu odložiť na neskôr. Nakoniec je dobre, že som ju neodložila, ale čítala ďalej. Lebo postavy v nej som si celkom obľúbila, a vedela som, že aj keď to skončí romanticky, nebude to ľahká cesta a to ma na tom bavilo najviac. Veď v živote nás postretnú všelijaké prekážky, ktoré treba prekonať a ísť ďalej. A aj tento román je toho dôkazom. Niekedy aj z bolestivej situácie dokážeme vzísť ešte silnejší a odhodlanejší.         

Sladký život s vôňou škorice je oddychové čítanie plné romantiky, v ktorom nebude chýbať sladká vôňa škoricových slimákov a vaflí. Ale popritom sa udeje aj niekoľko dramatických situácií a veľkých zmien, kedy budete hlavným hrdinom držať palce aby to zvládli čo najlepšie. Škoda toho začiatku, mohla to byť jedna z najlepších kníh z tejto série.  

terezkine-citanie.webnode.sk
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky