Šialený med

02.12.2023

"Aj napriek všetkemu zlému, čo sa mi v živote prihodilo, som presvedčená, že láska existuje. Môj syn v ňu verí tiež. A to nie je našou slabou, ale silnou stránkou."

Šialený med bola kniha, s ktorou som sa zo začiatku velmi trápila. Nešlo ani tak o ten obsah ako o štýl a pritom Jodi Picoult a jej román Veľké maličkosti milujem. Ale tu mi to akosi nešlo s tým čítanim, ale od polovice sa to zlepšilo. Šialený med je sčasti smutný príbeh o tragédii, ktorá postihne dve rodiny. Jednou z nich je rodina včelárky Olivie. Dôjde k násilnej smrti mladého dievčaťa, z jeho spáchania je obvinený práve syn tejto včelárky, Asher. Nasleduje väzba, kaucia, súdny proces. A toto  na knihe bavilo najviac. 

po mimo to autorka opisuje život včelárov, starostlivosť o včely a ich úlohu vo svete prepája s úlohou ľudstva. Sú to myšlienky na zamyslenie, ale tu mi to prišlo ako zbytočná vata. To naťahovanie deja vo mne umocnilo názor, že tento román je trochu iný ako predošle autorkine knihy. Ale tá najpodstatnejšia časť na vás v knihe Šialený med len čaká. Nebudem prezrádzať čo, možno na to prídete aj sami alebo už o tom viete. Ale ak o tom neviete a chystáte sa čítat túto knihu, verím, že vás to prekvapí. 

Lebo Jodi Picoult sa nikdy nepúšťa do ľahkých tém a ani Šialený med nie je výnimkou. Hodnotím ho ako dobré i keď pre mňa náročné čítanie, avšak vďaka záverečným zvratom a napátému rozuzleniu o nej budem ešte dlho premýšľať. Záver ma dokonca rozplakal a to som si myslela, že pri tejto knihe sa mi to nestane.Možno nesadne každému, ale odporúčam ak vás zaujímajú netradičné témy a spletité osudy postáv. A prečo šialený med? Je to ten druh medu, ktoré dávajú včely, ktoré opeľujú rododendrony (ich kvety sú aj na obálke). V dávnych časoch takýto med spôsoboval smrť lebo bol jedovatý.  

terezkine-citanie.webnode.sk
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky