Náhradník

16.06.2023

Keď prišla informácia o tom, že v júni vyjde na Slovensku kniha princa Harryho, v duchu som si hovorila: toto si chcem prečítať. Nie že by som bola veľkým fanúšikom kráľovskej rodiny, ani samotného princa Harryho, jednoducho preto, že som chcela vedieť, čo nám môže Harry povedať 

V prvom rade ide o zaujímavé a dobré čítanie. Knihu by som určite nenazvala ohováraním vlastnej rodiny. Je to jeho pohľad, jeho skúsenosť. Samozrejme, každá minca má dve strany, a aj tu by bolo dobré vedieť aj ich názor, názor jeho otca Charlesa a predovšetkým jeho brata Williama  Lenže Náhradník je Harryho autobiografia, tak nechajme rozprávať jeho. 

Kniha začína augustom 1997, kedy došlo k tej strašnej tragédii - smrti Harryho a Williamovej mamy, princeznej Diany. Všetko sa začne vlastne touto stratou, touto traumou Nech budú Harryho nasledujúce činy a slová akékoľvek, či už pozitívne alebo negatívne, všetko sa odvíja práve od okamihu straty a hlbokého žiaľu. Kniha má tri časti, každá z nich opisuje istú etapu jeho života. Opisuje miesta, na ktorých žil, jeho školské roky, dospievanie, prácu vo vojsku, charitatívnu činnosť a často spomínaný pobyt v Južnej Afrike. Samotný dej je koncipovaný veľmi pútavo a vy máte pocit, že tam s ním ste tiež. Harry do detailov opisuje udalosti a zážitky, ktoré ho formovali, ľudí, ktorým veril a prejavoval im svoj obdiv. A rovnako opisuje aj svoj vzťah s bratom Willym. V celej knihe ho takto nazýva, lebo verí na puto medzi nimi. Lenže jedného dňa sa všetko pokazí... Nechcem viac prezrádzať, ani nie je mojím úmyslom posudzovať ich vzťah a okolnosti. Jediné, čo je pre mňa dôležité a myslím, že sa nesie celou knihou, je veľká zloba a zákernosť médií, písanie klamstiev, honba paparacov za fotkami kráľovskej rodiny, ich prenasledovanie a spôsob vyžmýkať z toho milióny a kŕmiť Britov výmyslami. Toto je to bremeno, ktoré si so sebou musia členovia kráľovskej rodiny niesť, ktorého sa nikdy nezbavia. Lenže Harry to chce zmeniť, všemožne sa snaží presvedčiť palác, aby sa toto nedialo, aby už nikdy nedošlo k takej tragédii, aká sa stala jeho mame.  Ako v knihe poznamenáva: nevediem normálny život, lebo nemôžem. , 

Kniha Náhradník má takmer 500 strán a číta sa naozaj dobre, Autor z Harryho urobil  dobrého rozprávača, ktorý neskrýva nič pred svetom, priznáva sa k mnohým i nepríjemným zážitkom. Niekto možno povie: že to nie je slušné či vhodné. Ale nerobí to preto, aby vyvolal pobúrenie, dokonca neočakáva ani obdiv za svoje činy, chce len šťastný život pre svoju rodinu, pre seba. Je to tak ťažké pochopiť? Nech by sme mali akékoľvek predsudky alebo boli "zaslepení" niečím, čo v skutočnosti nepoznáme alebo sme to nezažili, vždy sa aspoň snažme vcítiť do kože toho druhého prv než vyjadríme svoj názor. 

Ja som rada, že som si túto knihu mohla prečítať a verte mi, nemenila by som svoj život s nikým z britskej kráľovskej rodiny, či už je to Harry, Meghan, William, Kate, kráľ Karol III.,.. nie je to rozprávka     

Odporúčam!

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Ikar. 


terezkine-citanie.webnode.sk
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky