Iveta

02.12.2023

Iveta je skrátka … Iveta. Na nič sa nehrá, na nikoho sa nepodobá, je krásne šibnutá. Narodila sa pre to, aby bola videná." 

Kniha na motívy jojkárskeho seriálu Iveta prekvapila nejedného z nás, čo milujeme knihy. A som naozaj ale naozaj rada, že sa tej spisovateľskej úlohy zhostila práve Miška @michalaries. Prečo? lebo nikto by to asi nenapísal lepšie. Ja, krorá som seriál nesledovala, som išla do knihy s očakávaniami, že to bude hlavne vtipné a možno trochu taky bizár. 

Keď som sa začítavala, napadlo mi, že by som si po prvých kapitolách možno pozrela hoc len jednu časť toho seriálu. Len tak, pre porovnanie, lebo samozrejme niektoré Ivetine repliky boli identické v knihe s tou seriálovou Ivetou (a teda nielen jej repliky). Čo mi absolútne nevadilo, lebo veď ako by mohla autorka napísať knihu o postave, ktorú vlastne poznajú diváci z televízie? A teda keď som si pozrela tú jednu jedinú časť v archíve, tak môžem s čistým svedomím povedať, že kniha Iveta je oveľa, oveľa lepšia! Knihu som prečítala rýchlo aj vďaka autorkinmu pútavému štýlu, bolo to zábavné aj keď to miestami pripomínalo telenovelu (čo bol podľa mňa aj zámer keďže samotná Iveta v deji svoj život prirovnáva k zlej telenovele) ale čo musím povedať je, že ma to bavilo čítať a páčilo sa mi, že autorka ponúkla okrem iného aj dej z pohľadu ďalších postáv, Ivetinej mamy a Števa. 

A v závere som mala aj slzy na krajíčku (pri čítaní textu piesne) Miška, odviedla si kus práce, lebo napísať niečo, čo sa úplne nestvorilo v tvojej hlave a predsa si musela vopred určeným a známym postavám dať svoj kúsok spisovateľského talentu, to chce odvahu a správne naladenie sa. Myslím si, že toto sa vydarilo (i keď možno niektorí budú tvrdiť že nie) Mne sa to páčilo, odpútalo ma to od reality a menšieho zdravotného problému, a naozaj zabavila som sa pri čítaní. Ďakujem

terezkine-citanie.webnode.sk
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky